Cu totii avem scopuri personale de multe ori greu de atins si pentru care simtim nevoia sa facem sacrificii.

Muncim excesiv, planificam excesiv, uneori gandim si simtim excesiv concentrandu-ne doar pe realizarea acestui scop personal; suntem, uneori, supramotivati. Reusim uneori sa ne atingem scopul si dorim sa ne oferim un cadou, setandu-ne un scop.. nou. Si o luam de la capat.

Societatea moderna se remarca prin competitivitate si ne induce tutuor ideea ca suntem super- barbati si super- femei care pot face fata super- provocarilor zilnice, asa ca… nu avem cum sa renuntam la super- scopurile personale- care vor fi mai greu de atins, mai dificile si mai deosebite decat ale celor din jur.

Capcana care poate aparea in acest cerc vicios- si care chiar este binevenita in cele mai multe din cazuri- este suprasolicitarea fizica si psihica, manifestata prin simptome care ne transmit in mod simbolic mesajul de a ne opri putin si de a lua o pauza.. uneori mai lunga.

Oboseala accentuata, starile de tristete usoara si dificultatile de concentrare pot aparea in cazul supraincarcarii, resursele noastre energetice fiind (incredibil, nu?!) limitate. Avem consum energetic constant pe plan emotional, spiritual, mental si fizic de cele mai multe ori concomitent, astfel incat avem nevoie sa invatam cum sa ne dozam potrivit energia.

Stiati ca cercetarile arata ca persoanele care dorm 8 ore si jumatate performeaza mai mult decat cele care dorm 6 ore si jumatate, invers decat se stia pana acum?

Sau ca emotiile negative nu ajuta in lucrul cu deadline-urile, contrar mitului conform caruia putina anxietate nu strica niciodata?

Sau stiati ca daca facem mai multe lucruri in acelasi timp, nu terminam mai repede, ci din contra?

Nu voi detalia somatizarile si simbolistica simptomelor fizice deocamdata, ci voi nota cateva sugestii pe care personal le gasesc potrivite pentru a face fata cu succes acestor situatii solicitante.

1. Dormi suficient. Este o nevoie fundamentala, la care noi renuntam cu bucurie pentru orice lucru neimportant. Pastreaza 30 de minute de liniste inainte de a adormi: bea un ceai cald, fa o baie cu spuma sau asculta muzica de relaxare.

2. Fa sport.. daca nu, poti doar sa mergi! Numarul recomandat de pasi/ zi este de 10.000.

3. Planifica-ti ziua cu o seara inainte! Oboseala si stressul influenteaza planificarea, asa ca este bine sa o faci dinainte, intr-un moment de relaxare, in care sa te poti concentra doar pe task-ul respectiv. La inceputul zilei de lucru incearca sa rezolvi cele mai importante task-uri, chiar inainte sa iti verifici mailul, pentru a nu te intrerupe sau aglomera.

4.  Planifica-ti mesele. Decide ce urmeaza sa mananci, portiile si in ce interval orar. In acest fel vei reusi sa eviti ispitele culinare si nici nu vei mai uita sa iti iei pranzul sau micul dejun!

5. Respira adanc. Daca ai orice emotie negativa, te simti frustrat, enervat sau enxios, respira adanc. (pentru tehnici detaliate de relaxare, incearca si post-ul http://liviacaciuloiuminea.wordpress.com/category/articole-psihologie-psihoterapie-consiliere/page/2/)

6. Multumeste cuiva cel putin o data pe saptamana. Vei vedea cum o persoana apreciata se transforma intr-una entuziasmata si inspirata.

7. Inchide mailul in timp ce lucrezi la un task concret.

8. Viseaza cu ochii deschisi! O jumatate de ora in timpul saptamanii, permite-ti sa visezi despre cum s-ar putea incheia cu succes un proiect important J Deja ai o stare de bine!

9. Ia-ti pauze in mod corect. Ai nevoie de pauza la fiecare 90 de minute pentru a iti pastra ritmul de lucru natural. In caz contrar, apare oboseala mult mai repede.

10. Pune accent pe partea frumoasa a vietii. Fa-ti o lista cu activitatile tale preferate si adauga-le in programul tau saptamanal.

Ai rabdare cu tine!

Livia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru!

Lasa-ti aici adresa de email si vei primi cele mai recente stiri si materiale semnate de echipa noastra!

Te-ai abonat cu succes. Multumim!

Contact
Suna acum!