66bf667add0142682a2615de4a33200d_1058

Grupul de colegi de la locul de munca reprezinta pentru orice angajat, in termenii psihologiei organizationale, o a doua familie in care rolurile de conducere si de subordonare corespund relatiilor cu parintii si fratii-colegi care lucreaza impreuna pentru un scop comun. In acest context, conflictele pot avea un efect la fel de dezechilibrator ca cele aparute in familie, solutiile de gestionare insa fiind personalizate in functie de trasaturile organizatiei.

66bf667add0142682a2615de4a33200d_1058Atunci cand in ciuda colaborarii si a telurilor comune conflictele isi fac aparitia la locul de munca este indicat sa tinem cont de cativa factori care pot duce la aplanarea acestora:

1. Analizeaza situatia si incearca sa intelegi cat mai clar perspectivele persoanelor implicate in conflict asupra problemei aparute: fie ca este vorba despre o neintelegere, sau de greseala cu impact asupra imaginii companiei sau profitului acesteia, persoanele direct implicate in situatia tensionata sunt cele care pot gasi cel mai usor cai de solutionare. Cunoscand perspectiva lor vei putea canaliza discutiile in directii productive, aducatoare de rezultate pozitive pentru intreaga echipa.

2. Dupa ce intelegerea si clarificarea situatiei vei putea privi cu obiectivitate relatiile; in continuare, este de dorit sa pastrezi o atitudine detasata si sa eviti initierea unor discutii sau reactii emotionale, cel putin pana la aplanarea totala a conflictului.

3. Observa cu atentie ce conflicte secundare ar putea aparea in situatia data. Odata observate riscurile, incearca sa lucrezi la prevenirea aparitiei unor discutii noi, care ar ingreuna si mai mult comunicarea in echipa voastra.

4. Ofera-ti sprijinul si arata-ti deschiderea in solutionarea problemei. Intr-o situatie de conflict, reactia normala este 20141127_123204de retragere din comunicare, iar disponibilitatea ta poate face din tine o persoana- resursa pentru colegi si superiori ierarhici pe viitor.

5. Valorizeaza-ti colegii de echipa: in situatii de conflict, tendinta generala de a observa cu un ochi critic problema denatureaza relatiile si scade stima de sine a persoanelor implicate. Evidentiaza calitatile colegilor tai si vei observa cum atmosfera se va relaxa pe masura ce acestia isi vor constientiza resursele care ii vor ajuta in solutionarea cu succes a provocarii de echipa.

Conflictele sunt considerate de expertii in managementul conflictului necesare pentru maturizarea si dezvoltarea echipei: odata solutionat un conflict important, echipa isi descopera resurse noi si variante inedite de rezolvare a problemelor, crescand in acelasi timp coeziunea dintre membrii componenti. In acest sens, pentru a transforma conflictul intr-o oportunitate de dezvoltare, proactivismul si orientarea catre echipa sunt necesare, oferind beneficii pe termen scurt si lung.

Despre solutionarea conflictelor am avut placerea sa scriu si in revista Click pentru Femei , nr.45/23 octombrie.

Sursa foto: http://imgarcade.com/1/resolving-conflict-quotes/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru!

Lasa-ti aici adresa de email si vei primi cele mai recente stiri si materiale semnate de echipa noastra!

Te-ai abonat cu succes. Multumim!

Contact
Suna acum!